آشنایی کامل با چسب پهن شیشه ای

چسب شیشه ای پهن که با نام های نوار چسب پهن ،چسب پنج سانتی ،چسب بسته بندی،چسب کارتن و غیره نيز شناخته می شود یکی از چسب های پر مصرف در خانه و صنعت می باشد. این چسب که به رنگ شفاف در بازار موجود می باشد بطور معمول برای چسباندن انواع کارتن و بسته بندی پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد.

با اینکه از چسب پهن به عنوان چسب 5 سانتی نام برده می شود، اما در واقعیت این چسب ها 48 میلی متر عرض دارند. اما از نظر طول، محصولات متنوعی در بازار موجود است که رایج ترین آنها عبارتند از:

  1. چسب پهن 90 یاردی
  2. چسب پهن 180 یاردی
  3. چسب پهن 250 یاردی
  4. چسب پهن 500 یاردی

پروسه تولید چسب پهن شیشه ای چگونه می باشد؟

تولید چسب پهن نواری  را میتوان به سه بخش پوشش دهی سلفون به رزین، خشک کردن چسب و برش چسب تقسیم نمود.
در ابتدای مراحل تولید چسب کریستال پهن، سلفون به رزین آغشته می شود. این کار از طریق تماس سلفون به رولهای در حال چرخش آغشته به رزین صورت می گیرد.
سپس سلفون آغشته به چسب بر روی نوار نقاله طویلی قرار گرفته و برای مدت زمان حدودا یک ربع با حرارت معین بصورت غیر مستقیم خشک می شود.
پس از خشک شدن رزین بر روی نوار شیشه ای، چسب نواری بر روی بوبین(هسته) پیچیده شده و با توجه به نوع سفارش بر روی نوار چسب کمی فشار اعمال می شود تا ساختار چسب رول شده به یکی از حالات شفاف و یا سوپر کریستال در بیاید.
در انتها چسب نواری به بخش برش برده شده و در عرضهای مورد نظر برش زده می شود.

کاربردهای چسب نواری پهن در صنعت چیست؟

اصلی ترین کاربرد چسب کریستال پهن در بسته بندی کارتن می باشد. ازاینرو در بسیاری از صنایع این چسب را با نام چسب بسته بندی میشناسند. اگر دقت کرده باشید بر روی  کارتن های محصولات  تمامی کارخانجات یک چسب نواری خورده تا از بازشدن بسته و یا کارتن جلوگیری کند. این بدان معناست که تمامی کارخانجاتی که تولیدشان به صورت کارتنی است به این چسب نیاز دارند.
گروه دیگری که از این چسب استفاده میکنند صنایعی همچون مبلمان و دکوراسیون داخلی می باشند. در این اصناف جهت بسته بندی لوازم از سلفون و یا نایلون حبابدار استفاده می شود که برای بستن انتهای کار از چسب پهن 5 سانتی استفاده میکنند.

نظر خود را وارد نمایید