پاسکوپلاس

آیا لیوان های کاغذی یکبار مصرف بی خطر هستند؟

لیوان های کاغذی یکبار مصرف را می توان در همه جای زندگی دید. بحث‌های ایمنی بی‌پایانی در مورد اینکه آیا این ماده حاوی مواد سرطان‌زا است، آیا می‌تواند نوشیدنی‌های گرم را در خود نگه دارد و آیا می‌توان آن را مکرراً استفاده کرد وجود دارد.

تحقیقات نشان داد که تقریباً سه نوع لیوان کاغذی یکبار مصرف در بازار وجود دارد: یکی از مقوای سفید ساخته شده است که عمدتاً برای نگهداری مواد غذایی خشک مانند ذرت بو داده و مرغ سرخ شده استفاده می شود و نمی تواند آب را در خود نگه دارد. دومی لیوان های کاغذی موم دار است. در دیواره داخلی لایه ای از موم پارافین برای عایق رطوبتی وجود دارد که می توان از آن برای نگهداری نوشیدنی های یخ زده، نوشابه های گازدار و ... استفاده کرد اما دمای نگهداری نمی تواند از 40 درجه سانتیگراد بیشتر شود. دیگری "لیوان کاغذی پلاستیکی" است که یک لایه کاغذ روی دیواره بیرونی فنجان است و یک لایه کاغذ با روکش پلی اتیلن یا پلی پروپیلن است که می توان از نوشیدنی های سرد و گرم استفاده کرد.

بسیاری از مردم فکر می کنند که لیوان های کاغذی یکبار مصرف نمی توانند آب داغ را نگه دارند یا چای یا قهوه درست کنند. جی جون‌هوی، مدیر مرکز تحقیقات مهندسی ملی چین برای پلاستیک‌های مهندسی، گفت که لیوان‌های کاغذی با روکش پلی پروپیلن تولید شده توسط تولیدکنندگان معمولی این مشکل را ندارند. پلی پروپیلن به خودی خود غیر سمی است و دارای تحمل دمایی قوی و خلوص بالا است و به سختی حاوی مواد افزودنی شیمیایی است.

در مورد اینکه آیا می توانید با لیوان های کاغذی یکبار مصرف آب بنوشید؟ در واقع، در اوایل سال 2012، استانداردهای ملی چین الزامات بالاتری نسبت به استانداردهای صنعتی برای مواد خام، بسته بندی و چاپ لیوان های کاغذی یکبار مصرف مطرح کردند و تصریح کردند که لیوان های کاغذی یکبار مصرف باید به وضوح با "بدون نوشیدنی های الکلی" علامت گذاری شوند. در عین حال، موقعیت چاپ الگوی بدنه فنجان محدود شده است و لازم است که "دهانه فنجان نباید در فاصله 15 میلی متری از بدنه فنجان چاپ شود و ته فنجان نباید در فاصله 10 میلی متری از بدنه فنجان چاپ شود. بدنه فنجانی" و برای جلوگیری از بنزن، تولوئن و غیره موجود در جوهر باید از جوهر دوستدار محیط زیست استفاده شود. حلال های مضر برای بدن مضر هستند.

هنگام خرید لیوان های کاغذی یکبار مصرف، ابتدا باید دامنه کاربرد لیوان کاغذی را درک کرد که آیا برای نوشیدنی های سرد یا گرم مناسب است. دوم اینکه فنجانی با ضخامت مشخص و بدنه سفت انتخاب کنید و دو طرف لیوان کاغذی را به آرامی فشار دهید. بدنه فنجان بیش از حد نرم است و اغلب به عنوان محصولات نامرغوب پاره می شود. یک بار دیگر، بو کنید که آیا بوی عجیبی وجود دارد. بوی زیاد نشان می دهد که امکان استفاده از جوهر پایین تر زیاد است. بهتر است به مشتریان توصیه شود قبل از استفاده از لیوان های یکبار مصرف با آب شستشو دهند تا چسبندگی مواد مضر و باکتری ها کاهش یابد.

نظر خود را وارد نمایید