پاسکوپلاس

موارد مهم در تکنیک فروش

يكشنبه, 23 مهر 1402

تکنیک فروش یک روش خلاقانه ولی بر پایه تکنیک های شناخته شده فروش است که مشاور فروش یا یک فروشنده با استفاده از هوش و دانش و تجربه خود در مورد فرایند فروش و بهره گیری از روانشناسی، حسابداری، مدیریت و ... به تکنیکی یا روشی جدید برای بهینه شدن مسیر فروش می رسد.

تکنیک های فروش

تکنیک اول: ظاهر و پوشش فروشنده

یک فروشنده باید به سر و وضع خودش برسد و با پوشش مناسب و چهره بشاش در مهمانی فروش شرکت کند. هر مشتری یک مهمان محسوب می‌شود که می‌آید و چند دقیقه‌ای با ما هم صحبت می‌شود.

تکنیک دوم: ارتباط با مشتری

همان طور که گفتم، قرار است با مشتری خودتان مثل یک دوست که به مهمانی دعوتش کردید برخورد کنید. با یک مثال ساده که حتما برای شما هم اتفاق افتاده منظورم را بهتر می‌رسانم. فروشنده‌های حرفه‌ای همان افرادی هستند که بدون در نظر گرفتن این که آیا شما از آنها خرید می‌کنید یا نه، شما را به نوشیدن چای دعوت می‌کنند.

تکنیک سوم: فروش راه حل به جای کالا

در مورد این تکنیک قبلا هم نکاتی را توضیح دادم. فروشنده‌هایی موفق هستند که به جای فهرست کردن ویژگی‌های محصولشان، از مشتری سوال‌های خوب و مفیدی می‌پرسند تا خواسته مشتری را کشف کنند. این فروشنده‌ها به دنبال این هستند که بدانند درد و رنج مشتری واقعا چیست؟

تکنیک چهارم: مدیریت زمان در فروش

یکی دیگر از تکنیک های فروش یک فروشنده حرفه‌ای این است که او می‌تواند فرصت‌ها را به خوبی تشخیص بدهد و آنها را طبقه بندی کند.

تکنیک پنجم: تشخیص مدل ذهنی مشتری

بدون تعارف و بدون برو برگرد، یک فروشنده حرفه‌ای، مثل یک روانشناس می‌ماند و می‌تواند به سرعت ذهن طرف مقابل را آنالیز کند. روانشناس مشتری‌تان باشید و او را بشناسید. 

تکنیک ششم: کشف قیمتِ هدف مشتری

یک فروشنده حرفه‌ای، در کمال احترام سعی می‌کند متوجه بشود که مشتری قصد دارد کالا را به چه قیمتی خریداری کند. این که با چه خلاقیتی این کار را انجام بدهید بستگی به کسب و کار شما و خصوصیات مشتری دارد که در آن لحظه با او در حال صحبت هستید و خود این کار یکی از تکنیک های فروش به شمار می‌رود.

نظر خود را وارد نمایید