پاسکوپلاس

رنگ سال 2023

دوشنبه, 12 دی 1401

هر سال با فرارسیدن سال جدید میلادی، موسسات مختلف رنگ سال را اعلام می کنند. پنتون به عنوان یک موسسه قدیمی و صاحب نام، سالهاست که وظیفه شناسایی و معرفی رنگ سال را بر عهده دارد. این موسسه برای رنگ سال 2023 رنگ Viva Magenta را در نظر دارد. به طور تقریبی می توان گفت این رنگ سرخابی قرمز، زرشکی یا ارغوانی است. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به معرفی این رنگ و رنگ هایی که می توانید با آن ترکیب کنید، بپردازیم. در نتیجه اگر در مورد رنگ سال 2023 کنجکاو هستید، مطالعه این مطلب برای شما جذاب خواهد بود. Viva Magenta به عنوان رنگ سال 1402 قرار است استایل درخشانی برای شما بسازد.

رنگ سال 2023 چیست؟

به نظر می رسد، رنگ سال 2023/ 1402 قرار است شور و هیجانی دوباره در صنعت مد ایجاد کند. رنگی که موسسه پنتون اعلام می کند، نمادی خواهد بود از رفاه، ثبات و تعادلی که امروزه انسان در سراسر دنیا به آن نیاز دارید. موسسه پنتون این رنگ را با نام Viva Magenta معرفی کرده است. اگر به دنبال کد رنگی آن باشید، PANTONE 18-1750 کدی است که می توانید با آن این رنگ را پیدا کنید. در نگاه اول می توان گفت این رنگ سرخابی قرمز است. اما کمی دقیق تر که نگاه کنید، رنگ سال 2023 یک زرشکی کم رنگ و ترکیبی از صورتی و سرخابی است. در حقیقت شاید بتوان آن را قرمز شرابی یا ارغوانی نیز نامید. این رنگ فوق العاده قرار است جسارت و شادابی را به استایل شما اضافه کند.

همانطور که می دانید سرخابی قرمز به عنوان طیفی از رنگ قرمز، یکی از چشمگیرترین رنگ هایی است که می توانید از آن در استایل خود بهره ببرید. Viva Magenta به این دلیل به عنوان رنگ سال 2023 معرفی شده است تا نمادی برای قدرت و آزادی باشد. این رنگ نشان از جهانی است که دوباره می تواند مقتدرانه خود را بازسازی کرده و روی پای خود بایستد. اگر طبعی جسور، شوخ و پویا دارید، رنگ سال 2023 می تواند بیانگر احساسات درونی شما باشد. Viva Magenta قرار است روح شما را تقویت کند تا بتوانید قدرت درونی خود را کشف کنید. از این رنگ برگرفته از طبیعت و نماد قدرت و شجاعت در استایل خود غافل نشوید.

چرا Viva Magenta به عنوان رنگ سال 2023 انتخاب شده است؟

به گفته مدیر اجرایی مؤسسه پنتون، این رنگ به این دلیل انتخاب شده است که برای یک جهان نامتعارف به یک رنگ نامتعارف نیز نیاز داشتیم. این رنگ می تواند به ما و فعالان صنعت مد چشم اندازی جدید ارائه کند. Viva Magenta به عنوان طیفی از رنگ قرمز، احساس قدرت را به بیننده منتقل می کند. اما قرار نیست این احساس قدرت حالتی منفی و تهاجمی داشته باشد. به همین دلیل Viva Magenta در دل خود اندکی بنفش و ارغوانی تیره نیز دارد. به همین دلیل شما می توانید آن را سرخابی قرمز نیز در نظر بگیرید. رنگ سال 2023 قرار است با انرژی و نشاط، روی دیگری از قدرت را به ما نشان دهد. در حقیقت حسی که این رنگ منتقل می کند، همان چیزی است که همه ما برای آینده ای خوش بینانه تر به آن نیاز داریم.

نظر خود را وارد نمایید